.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماسوله قابليت ثبت در يونسكو را دارد

شهردار ماسوله از ساخت خانه يونسكو در ماسوله خبر داد و گفت: ماسوله به عنوان يك اثر منحصر به فرد در استان‌هاي شمالي كشور، قابليت ثبت در يونسكو را دارد.

يحيي يوسف‌پور امروز در گفتگو با فارس ، ثبت ماسوله در آثار يونسكو را رويدادي بزرگ و افتخار آميز براي ايران و گيلان دانست و اظهار داشت: از سال 76 توجه يونسكو نسبت به ماسوله جلب شد و در سال 83 اين موضوع به طور جدي مورد پيگيري قرار گرفت، در اين راستا نيز جلسات و كنفرانس‌هاي متعددي با سازمان ملي يونسكو برگزار شد.
شهردار ماسوله از احداث خانه يونسكو در ماسوله خبر داد و اظهار داشت: اين خانه در دست احداث است تا ارتباطات مطلوب‌تري بين يونسكو، شهرداري و شهروندان برقرار شود.
وي موضوع ثبت ماسوله در يونسكو را بر عهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان و كشور ناميد و تصريح كرد: اين سازمان در استان و نيز كشور بايد مسئله ثبت ماسوله را به جديت پيگيري كند تا به نتيجه برسد.
يوسف‌پور با بيان اينكه اهميت ماسوله به گرانسنگ بودن آن است، افزود: شهرداري و شوراي اسلامي شهر ماسوله و نيز پايگاه ميراث فرهنگي اين شهر در سال‌هاي اخير گام‌هاي مناسب و موثري براي نگهداري ابنيه‌هاي تاريخي شهر برداشته‌اند.
وي ادامه داد: هر ساله جندين خانه تاريخي با اولويت شهروندان ساكن مرمت كلي و جزيي مي‌شود و در سال جاري نيز بيش از 20 اثر تاريخي با مشاركت شهروندان مرمت شد.
شهردار ماسوله مرمت مسجد قديمي و مهم قريب آباد، مرمت منازل احساني، گودرزي، شفيعي و... را از پروژه‌هاي مهم شهرداري ماسوله در سال جاري عنوان كرد.
وي افزود: همچنين مرمت شش باب مغازه در بازار ماسوله از طرف ميراث فرهنگي نقطه عطفي در اين زمينه محسوب مي‌شود.
يوسف‌پور با اشاره به اينكه شهرداري توجه ويژه‌اي به فعاليت و صيانت از بناهاي تاريخي دارد، خاطر نشان كرد: هيچ كوتاهي در اين مورد پذيرفتني نيست.
وي گفت: تخصيص اعتبارات كافي، همكاري برخي از اماكن تاريخي و لزوم هماهنگي‌هاي فرابخشي مي‌تواند به روند فعلي شتاب بيشتري دهد.
يوسف‌پور در پايان قضاوت در زمينه مرمت و نگهداري از آثار تاريخي ماسوله را با لحاظ كردن امكانات بالفعل شهرداري بيان كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند ماسوله اي 13 شهريور 1388
برخي از مطالب فوق دروغ مطلق است .پروژه هاي نامبرده شده مربوط به پايگاه ميراث فرهنگي است نه ان شهرداري محترم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.